Försöksverksamhet med resultatrapportering i Ladok3s gränssnitt utvärderas

Hur har det gått för de institutioner som rapporterat in resultat i Ladok3s gränssnitt? Har arbetsrutiner förändrats? Hur har det gått när lärare rapportera in i Ladok?

Detta är några av de frågor som det lokala projektet vill få svar på  genom att bjuda in deltagarna i försöksverksamheten till utvärderingsträffar. Tanken med träffarna är att utvärdera hur det nya gränssnittet fungerat och vilka utmaningar och möjligheter som finns.

utvärdering

Bakgrund

Under våren har tretton olika organisationer  inom Lunds universitet deltagit i en försöksverksamhet, där resultatrapportering i Ladok3s nya gränssnitt har testats. Sedan i mars har de institutioner som deltagit i försöket kunnat använda en tidig och begränsad version av Ladok3 för att rapportera in resultat.

Stor variation

För att skapa en så stor mångfald som möjligt är det olika typer av utbildningar som deltar i projektet: utbildningar med få studenter, utbildningar med många studenter, utbildningar som använder terminsregistrering, utbildningar som använder anonyma tentor, utbildningar med många examinatorer på samma kurs, utbildningar med en examinator på hela kursen.

De som deltar i försöket är: Ämneslärarutbildningen, Nationalekonomiska institutionen, Mänskliga rättigheter, Juridiska institutionen, Musikhögskolan, Teaterhögskolan, Matematikcentrum, Elektro- och informationsteknik Biomedicinprogrammet, Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap, Kemiska institutionen, Psykologprogrammet, Statsvetenskapliga institutionen och delar av Språk- och litteraturcentrum.

2016/06/07