Studieplaner och Terminsregistrering diskuterades på workshop

Workshop2 20160229

Representanter från olika organisationer inom Lunds universitet träffades för att diskutera hur de i dag arbetar med terminsregistrering.

I Ladok3 kommer terminsregistrering inte att finnas. Delvis ersätts funktionaliteten med studieplaner. Studieplaner kommer inte helt att ersätta alla de funktioner som idag finns i terminsregistrering, men kommer å andra sidan att erbjuda andra, nya, möjligheter.

Under workshopen fick deltagarna se hur studieplanerna i Ladok3 kan komma att se ut. Det gjordes också en kartläggning av hur terminsregistrering använd idag inom olika organisationer och vilka funktioner som anses viktiga.

Organisationer representerade var: Musikhögskolan, Lunds Tekniska Högskola, Ekonomihögskolan, Medicinska fakulteten, Samhällsvetenskapliga fakulteten och Ladokavdelningen.