Vill du delta i en lokal workshop om studieplan i Ladok3?

Har du erfarenhet av studieadministration och har du arbetat med terminsregistrering? Vill du dela med dig av dina erfarenheter och samtidigt få veta mer om nya funktionaliteter och möjligheter i Ladok3? Anmäl dig i så fall till vår lokala workshop om studieplaner!

Alla intresserade är välkomna till detta tillfälle, där vi kommer att titta närmre på hur vi använder terminsregistrering idag och hur vi tycker att det ska utvecklas i framtiden. Tanken med workshopen är att samla erfarenheter från Lunds universitet som projektledare Karim Andersson kan ta med sig när han deltar i en nationell workshop på samma ämne. Du som deltar kommer också få en inblick i vad som i dagsläget finns utvecklat i Ladok3.

• Lokal: Genetikhuset (Student&Utbildning) sal 306 (stora konferensrummet)
  • Datum/Tid: måndagen 29/2 13:15-16 (man kan gå tidigare om det behövs) Fika serveras (ange eventuell allergi i anmälningsformuläret).
  • Anmäl dig senast onsdagen 24/2 på :http://goo.gl/forms/mokrNOKvJt
  • Frågor eller funderingar kontakta: KarimAndersson: karim.andersson@kansli.lth.se  eller  Boel Nilsson: boel.nilsson@stu.lu.se

Preliminär agenda (skicka gärna synpunkter):

•  Vad använder vi terminsregistrering till i dagsläget? (det skiljer sig mellan olika organisationer på LU)
  •  Vad ser vi som viktigt inför Ladok3 (både vad gäller befintlig funktionalitet och saker vi saknar i dagsläget)
  • Vad finns utvecklat i Ladok3 i dagsläget (diskussion och demo)

Välkommen!

Mer om studieplaner

Studieplaner kommer att vara en ny och central del av Ladok3 som är tänkt att stödja både den enskilda studenten och lärosätet i hantering av kommande, pågående och avslutande studier.

Studieplanen är tänkt att erbjuda:

• Stöd för programadministration
  • Enhetlig hantering oavsett grupp eller individ
  • Beslutslogg vid förändringar, Exempelvis uppehåll, avbrott, tillgodoräknande
  • Underlag inför kommande termin/studieperiod
  • Enhetlig hantering av förväntat deltagande

2016/02/17

Studieplan