Vill din institution prova en tidig version av Ladok3?

Är du nyfiken på Ladok3, det kommande nya ladoksystemet, hur det kommer att se ut och fungera?

Just nu söker vi personal som vill prova en tidig version av Ladok3. Systemet kommer att likna Ladok3, men kommer att kommunicera med dagens Ladok. Den tidiga versionen kan användas för att lägga in kurs- och provresultat och resultat på andra moment som exempelvis labbar eller inlämningsuppgifter.

Nu söker vi institutioner eller delar av institutioner som vill prova det nya systemet. Vi söker både administrativ personal och lärare för att arbeta i systemet. Det fungerar bra att använda olika arbetssätt (t.ex. om det är lärare eller administratör som lägger in resultatet) på olika kurser.

Denna tidiga version av Ladok3 kommer att innebära ett delvis nytt arbetssätt, där alla resultat måste attesteras elektroniskt. Detta innebär att alla examinatorer på de kurser som deltar måste vara villiga att attestera elektroniskt.

Detta är en möjlighet för din institution att prova den nya tekniken och att samtidigt prova ett delvis nytt arbetssätt!

Testperioden inleds i februari 2016 och kommer att pågå till och med Ladok3 implementeras. Vi kommer givetvis att erbjuda utbildning och support under hela perioden till alla som deltar. Utbildningen börjar i slutet av november, och det kommer att finnas flera tillfällen för varje delutbildning.

Anmäl er senast 2 november!

Om ni vill veta mer eller anmäla intresse, kontakta Karim Andersson, tel 046-2220938.

Vi har en sida om resultatrapporteringen som berättar mer om hur det fungerar och där finns en FAQ med svar och frågor. Den sidan kommer att byggas ut med utbildningsmaterial och annat framöver.

2015/10/21

Okategoriserade