Deltagare sökes till workshop om studenthantering i Ladok3

Ladok3-projektet letar efter deltagare till en användarworkshop om studenthantering (se nedan för mer specificering) 19 februari i Stockholm.

Skicka in nomineringar skickas till mig, senast 18/12 kl 12:00. Jag skickar sedan nomineringarna till Ladok3-projektet och det är de som väljer ut vem som får åka. I nomineringen ska det finnas en kort presentation av dina arbetsuppgifter och/eller erfarenheter som är relevanta för workshoppen.

Användarworkshop för studenthantering i Ladok3

Domänen studiedeltagande innehåller administration av den enskilde studentens studier.

Detta omfattar exempelvis att:

• Registrera på kurstillfälle
  • Administrera studieval inom utbildning, t. ex. inom program
  • Skapa individuella åtaganden (för exempelvis utbildning på forskarnivå)
  • Avvikelser så som avbrott, uppehåll, tillfällesbyte
  • Planera studieväg för studenten
  • Etc.

Ramar och övergripande prioritering har satts tidigare, bland annat i samråd med de grupper som deltagit i målseminarium för studieplan 11 december 2013 samt utbildning på forskarnivå 8 oktober 2014. Nu vill vi istället träffa blivande slutanvändare av nämnda funktionalitet, för att utifrån en framtagen prototyp av användargränssnittet verifiera att utformningen är ändamålsenlig för den verksamhet som ska stödjas. Vi vill hitta en grupp där deltagarna representerar olika typer av lärosäten, användare och utbildningsformer. Vi önskar deltagare som idag arbetar med studievägledning, kurs- och programadministration. Särskilt angeläget är att få representation från administratörer av både grund/avancerad nivå samt utbildning på forskarnivå.

Workshopen är inplanerade kl 10-16 torsdag 19 februari och kommer att äga rum i Stockholm.

Nominering av deltagare till workshops

För att få en representativ grupp i workshopen vill vi att ni sänder förslag på deltagare. Skicka med en beskrivning av dennes arbetsuppgifter samt erfarenheter av för workshopen relevant arbete.

Vi återkommer senast 12 januari med vilka av de nominerade som bjuds in till workshopen.

Anmälda kandidater ska vara vidtalade och tillgängliga. Gällande ersättning så utgår vi från tidigare principer där lärosätet bidrar med arbetstiden medan projektet ersätter resekostnad.

Informationen finns även på https://confluence.its.umu.se/confluence/pages/viewpage.action?pageId=52625453

2014/12/09

Okategoriserade