Studenter sökes till workshop om studentgränssnittet i Ladok3

Ladok3projektet söker studenter som vill delta i en workshop om studentgränssnittet i Ladok3.

Skicka nomineringar (inkl kandidaturtext) till mig (karim.andersson@kansli.lth.se) senast torsdagen 4/9 så skickar jag in dem till Ladok3-projektet.

Från Ladok3:s wiki:

Nominering av deltagare till användarworkshop för studentgränssnittet i Ladok3

Studentgränssnittet i Ladok3 möjliggör för studenten att själva hitta information om sina studier samt använda självservicetjänster. Tjänsterna kommer att omfatta exempelvis att:

• Ta del av sina registreringar och resultat i en studieöversikt
  • Registrera sig på kurs/program
  • Anmäla till examination
  • Ta ut studieintyg
  • Ansöka om studieuppehåll, tillgodoräknande, examen etc

Vi har nu inlett utvecklingsarbetet för studentgränssnittet och för att kunna utforma funktionaliteten ändamålsenligt för användarna vill vi genomföra en workshop med en grupp studenter. Vi vill att gruppen är representativ för olika typer av lärosäten och utbildningar och hoppas därför kunna hitta studenter på såväl grund, avancerad och forskarnivå samt även från andra utbildningsformer såsom uppdragsutbildning, förutbildning och yrkeshögskoleutbildning. För att kunna forma en ändamålsenlig grupp vill vi att ni sänder förslag på deltagare med en motivering som beskriver vad just denna kandidat bidrar med i arbetsgruppen. Inkludera information om typ av studier (program/fristående kurs), erfaren student eller ny, ålder etc.

Workshopen är inplanerad den 8 oktober och kommer att äga rum i Stockholm.

Deltagandet innebär att utöver denna workshop också vara behjälplig med användartester under utvecklingsarbetets gång, samt eventuellt delta vid ytterligare någon workshop av samma karaktär.

Anmälda kandidater ska vara vidtalade och tillgängliga. Projektet arvoderar studenterna med 800 kr per dag. Studerande som deltar inom ramarna för forskarutbildning anses dock göra detta inom ramarna för sin anställning vid aktuellt lärosäte, varför inget arvode utgår till dessa. Projektet ersätter resekostnader för alla deltagare.

Besked om vilka av de nominerade som bjuds in till seminariet skickas ut senast den 12 september.

Läs även resultat från tidigare workshoppar om studentgränssnittet (den gången främst för anställda på lärosätena även om 1-2 studenter var med då också), se Resultat från workshop om studentgränssnittet, den 27 maj 2014 (scrolla till det datumet)

2014/08/21

Okategoriserade