Deltagare sökes till målseminarium för administration av forskarutbildning och forskarstudenter

Ladok3-projektet söker personer som vill delta i arbetet med administration av doktorander.

Kandidater skickar sin kandidatur och nomineringstext till mig (karim.andersson@kansli.lth.se) senast torsdagen 4/9.

Från Ladok3:s wiki:

Studieplan kommer att vara en ny och central del av nya Ladok, som ska stödja även administration av studenter på forskarnivå och deras utbildning. Studieplanen ska stödja både den enskilde studenten och lärosätet i hanteringen av kommande, pågående och avslutade studier, oavsett utbildningsform.

I arbetet har vi nu nått ett läge där vi vill säkerställa att funktionaliteten vi tar fram på ett ändamålsenligt sätt stödjer även studenter på forskarnivå. Vi önskar också inhämta information om på vilket sätt nya Ladok bör fungera för att på ett bra sätt stödja hantering av studiefinansieringsplaner.

Utöver de projektdeltagare som är engagerade vill vi bjuda in några deltagare från lärosäten. För detta söker vi personer med erfarenhet av administration och hantering av utbildning och studenter på forskarnivå. För att kunna forma en ändamålsenlig arbetsgrupp med spridning vad gäller behov och krav hos lärosätena vill vi att ni sänder förslag på deltagare med en motivering som beskriver vad just denna kandidat bidrar med i arbetsgruppen.

Seminariet är inplanerat den 8 oktober och kommer att äga rum i Stockholm.

Deltagandet innebär att utöver det inledande seminariet att också vara behjälplig med att besvara frågor under kravarbetets gång. Vid behov av mindre utredningar kan även detta läggas ut på referenspersoner, i mån av tid.

Anmälda kandidater ska vara vidtalade och tillgängliga. Gällande ersättning så utgår vi från tidigare principer där lärosätet bidrar med arbetstiden medan projektet ersätter resekostnad.

Besked om vilka av de nominerade som bjuds in till seminariet skickas ut senast den 12 september.

2014/08/21

Okategoriserade