Workshop om uppföljningsfunktioner i Ladok3

Ladok3-projektet söker personer med erfarenhet av uppföljningsdata från Ladok för att vara med i ett målseminarie 20 november.

Vi inleder nu arbetet kring Uppföljning i nya Ladok och för att bättre kunna formulera och prioritera relevanta krav vill vi genomföra ett målseminarium. Under ett målseminarium presenteras vision och ramar för den funktionalitet som ska utvecklas inom aktuell domän. Seminariedeltagarna diskuterar behov samt formulerar och prioriterar krav inför det kommande utvecklingsarbetet. Utöver de projektdeltagare som är engagerade vill vi bjuda in några deltagare från lärosäten. Vi önskar att dessa deltagare har någon form av erfarenhet av planering samt bearbetning av Ladok-information i uppföljningssyfte.

För att kunna forma en ändamålsenlig arbetsgrupp med spridning vad gäller behov och krav hos lärosätena vill vi att ni sänder förslag på deltagare med en motivering som beskriver vad just denna kandidat bidrar med i arbetsgruppen.

Precis som vid tidigare seminarium/workshopar plockar L3-projektet ut en erfarenhetsmässig blandad skara deltagare, så det kan vara flera personer från LU som nomineras.

Läs mer (t.ex. praktiska detaljer).

I och med att L3-projektet vill ha lärosätenas nomineringar fredagen 18/10, vill jag ha in kandidaturer senast torsdagen 17/10. Maila mig (eller ring 20938) om du är intresserad!

2013/09/29

Okategoriserade

En kommentar

1. karim

Tomas Johansson blev utvald från LU.

Se mer här: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/Publik/Kravinsamling