Rektorsbeslut om projektet samt utseende av styrgrupp

Under juni beslutade rektor om att inrätta LU:s Ladok3-införandeprojekt, och utsåg utbildningsnämnden till uppdragsgivare, Bo-Anders Jönsson till ordförande i styrgruppen samt mig (=Karim Andersson) till projektledare.

Efter det har utbildningsnämnden utsett resten av styrgruppen, och den består nu av följande personer:

LUS kommer också att utse två studentrepresentanter till styrgruppen, men det är i skrivande stund inte klart vilka det blir.

I början på september har styrgruppen sitt första möte, och då kommer projektplanen (som vi har jobbat på under våren) diskuteras.

2013/08/11

En kommentar

1. karim

Enligt önskemål på MBL-förhandling och efter beslut av utbildningsnämnden består styrgruppen nu också av en facklig representant (som utses gemensamt av facken).