Efterlyses: deltagare till workshop om resultathantering

Ladok3-projektet efterlyser personer som vill vara med i en workshop 18/4 om hur resultathanteringen ska se ut i Ladok3.

Jag tolkar det som att de både vill ha administratörer och lärare. I och med att vi på LU inte använder någon av resultatsjälv-betjäningsprodukterna för lärare så har vi inte ännu några användare som har synpunkter på dagens system. Å andra sidan kan det ju ändå finnas intresserade av detta.

Rent praktiskt på LU löser vi anmodan på samma sätt som jag använde vid ett liknande fall. De som är intresserade mailar sin anmälan INKL en kort motivering varför han/hon vill vara med/vad han/hon kan bidra med (se nedan) till mig senast torsdag 21/3 kl 15:00. Jag sammanställer dessa och skickar vidare till projektet. I och med att projektet söker personer med olika bakgrund kommer jag inte att göra ett urval lokalt, utan låter projektet göra det.

Här kommer den ursprungliga anmodan:

*Nominering av deltagare till workshop kring Resultathantering*

Vi har inlett arbetet kring Resultathantering och för att bättre förstå och kunna formulera relevanta krav vill vi genomföra en workshop. Utöver de projektdeltagare som är engagerade vill vi bjuda in några deltagare från lärosäten. För att kunna forma en ändamålsenlig arbetsgrupp med spridning vad gäller behov och krav hos lärosätena vill vi att ni sänder förslag på deltagare med en motivering som beskriver vad just denna kandidat bidrar med i arbetsgruppen. Enligt uppgift så har ni tillgång till listade referenspersoner och jag vill bara påminna, så deras intresse inte faller i glömska.

Workshopen är inplanerad den *18 april* och kommer att äga rum på Karlstads universitet.

Anmälda kandidater ska vara vidtalade och tillgängliga. Gällande ersättning så utgår vi från tidigare principer där lärosätet bidrar med arbetstiden medan projektet ersätter resekostnad.

Med vänlig hälsningar
Ladok3-projektet