PM till förvaltningen och presentation till UFLG 7/12

Ett PM om Ladok3 har sammanställts och skickats till förvaltningschefen, kanslicheferna och sektionscheferna. Det beskriver kort vad Ladok3 är och vad infröandeprojektet kommer att innebära fram till och med 2017.

Som komplement till PM:et höll jag en presentation för UFLG (universitetsförvaltningens ledningsgrupp som består av de ovan nämnda personerna). I presentationen och PM:et framgår att respektive systemägare (sektion, fakultet, institution) måste säkerställa (budgetmässigt och personellt) att de kan testa och bygga om sina respektive system som integrerar med Ladok. I införandeprojektet ingår inte att bekosta eller att genomföra detta, men däremot att ha “förtestat”, ge råd/tips/utbildning och fungera kontakt till Ladok3-projektet.

PM om Ladok3 till förvaltningen hösten 2012
Presentation för UFLG 7/12-2012