Sammanställning av integrationer

Jag har gjort en sammanställning på integrationerna som finns på LU och som bygger på Ladok OPEN. Dessutom finns integrationer genom LPW/SOAP i Studentportalen.

Data redovisas för de enkätsvar där man angivit “systemintegration” eller “utdata – systematisk uppföljning”.

Sammanställningen redovisar fakultet eller sektion inom centralförvaltningen och sedan om systemet finns på förvaltningsnivå (CF), fakultetsnivå eller institutionsnivå. Som synes finns integrationer med Ladok på många olika nivåer och organisationer inom LU. Nämnas kan även att enbart enstaka system skriver till Ladok. Resten hämtar bara data.

Organisationsnivå
Sektion/
fakultet
CF Fak Inst Totalt
EHL 3 1 4
ER 3 3
HT 5 5
LDC 2 2
LS 3 3
LTH 9 2 11
M 2 2
N 3 3
S 1 1
SU 2 2
UB 2 2
Totalt 12 19 7 38

Data bygger på de enkäter som Ladok OPEN-användning som kommit in t.o.m. 12/6-2012.

2012/06/12

1. Det lokala projektet har fått en ny medarbetare | Ladok3 på LU

[…] finns många system inom Lunds universitet som integrerar med dagens Ladok, exempelvis Kuben och olika studentportaler. […]

2. karim

Efter nya uppgifter har inkommit har jag uppdaterat listan. Ett färre integrationssystem.