Deltagare sökes till referensgrupper i arbetet med nya Ladok/Ladok3

Vill du vara med och påverka det nya studieadministrativa systemet Ladok3? I så fall kan du vara med i referensgrupper som ger feedback på Ladok3s funktionalitet.

Lunds universitet har blivit mållärosäte för utvecklingen av Ladok3. I detta arbete har vi rekryterat s.k. områdesansvariga (har hand om funktionella områden, ej fakultetsområden) som arbetar med kravställning och funktioner. Som hjälp i deras arbete behöver vi nu fler personer inom organisationen som vill prova det nya systemet och komma med återkoppling på hur det fungerar. Vi söker personer som arbetar med program- och kursadministration, resultatrapportering och doktorandhantering.

Som deltagare i en referensgrupp kommer du att testa funktionalitet, komma med synpunkter och delta i workshops. Du kommer att vara ett stöd för områdesansvarig och dina synpunkter kommer att ligga till grund för arbetet gentemot den centrala Ladok3-projektet.

I nuläget kan vi inte svara på hur stor arbetsinsats som krävs, men eftersom det inte utgår någon ersättning, så blir det inte allt för omfattande. Exempelvis att diskutera funktioner på mail, några 1-2 timmarsmöten och eventuellt någon halv/heldagsworkshop.

Är du intresserad av att vara med? Kontakta samordnare Nathalie Stenbeck och berätta om dina erfarenheter och inom vilket område du kan bidra som referensperson. Svara till nathalie.stenbeck@nek.lu.se senast måndag 27 mars.

2017/03/15

Fas 2 - mållärosäte