Arbetet som mållärosäte har dragit igång

Den andra februari träffades de områdesansvariga för en Kick off och sedan dess har arbetet fortsatt med möten och självständigt arbete.

Totalt är det nio personer som arbetar med olika områden inom projektet. De olika områdesansvariga håller på att sätta sig in i Ladok3s funktionalitet och kommer längre fram att arbeta med kravställning mot Ladok3-projektet.

För att kunna fånga in den mångfald som finns inom Lunds universitet kommer de områdesansvariga att arbeta tillsammans med referensgrupper inom universitetet.

Arbetet mot det centrala projektet kommer att bli mer intensivt från början av april, när Malmö högskola har gått över till Ladok3.

Frågor som diskuterades under Kick offen var bland annat hur man ska arbeta för att fånga in den mångfald som finns på Lunds universitet.

2017/02/22

Fas 2 - mållärosäte